Play
Multi-Player
Coins
Community
Settings
Help
Community   Maps   Forum   Mail   Ladders   Clans   Recent Games
Sign In | Sign Up
<< Back to Off-topic Forum   

Posts 1 - 18 of 18   
The Removal of Microstates: 1/17/2016 17:44:02


Von Jewburg
Level 35
Report
After looking at a map, I realized the sheer number of small countries that for some reason have not been annexed. I am looking at:

Brunei
Singapore
East Timor
Bhutan
Nepal
Bahrain
Qatar
Kuwait
San Marino
Andorra
Lesotho
Swaziland
Gambia
Monaco
Luxembourg
Maldives
Comoros
Niue
and many more...

Should these small countries be annexed? Is there any positives or negatives to this? Feel free to debate.
The Removal of Microstates: 1/17/2016 17:45:31

Luna {TJC}
Level 56
Report
Why isn't Belgium on that list!
The Removal of Microstates: 1/17/2016 17:46:50


Genghis 
Level 52
Report
The autonomy helps them with whatever their economy is. There are reasons that Luxembourg and Singapore are so damn rich.
The Removal of Microstates: 1/17/2016 18:29:34


[AOE] JaiBharat909
Level 56
Report
I don't think Bhutan counts as a microstate. Its almost 2x bigger than my state and 2x bigger than Swaziland.
The Removal of Microstates: 1/17/2016 18:34:40


Onoma94
Level 59
Report
well East Timor wasn't a country up until 2002 or something
The Removal of Microstates: 1/17/2016 18:51:39


Belgian Gentleman
Level 55
Report
First look up in a dictionnary for the word 'micronation'. Read its explanation then edit your comment and apologise for using the wrong word in the title of your thread.

Thank you!

And yes I think micronations should be removed. Ever seen a person who cared about the Aerican empire?

Edited 1/17/2016 18:54:37
The Removal of Microstates: 1/17/2016 19:17:35


OxTheAutist 
Level 58
Report
Brunei - would not gel well with Malaysia
Singapore - There is a reason they're rich
East Timor - yeah, they should rejoin Indonesia or Portugal, whichever they like more
Bhutan - lol, no chance. They don't deserve to be on this list
Nepal - same as Bhutan
Bahrain - but who'd they join? Perhaps Saudi, thanks to the landbridge
Qatar - No way that any leader now, or in the future will agree to this
Kuwait - and join who, Iraq? lol
San Marino - Yeah, this state has history and all, but it's time to go, after these thousands of years
Andorra - lol yeah, no point for Andorra to exist
Lesotho - enclaved countries rule!
Swaziland - nah, they deserve to stay independent. ethnic thing
Gambia - should probably join Senegal. Only exist because it was a British colony and Senegal was French
Monaco - Monaco can into France... but they won't do it. Too many private countries illegally have banks here
Luxembourg - imo should join Germany, but won't happen
Maldives - they will sink soon so it doesn't matter
Comoros - would be too complicated. africans can't afford boats
Niue - basically part of New Zealand (free association)
The Removal of Microstates: 1/17/2016 19:24:59


[AOE] JaiBharat909
Level 56
Report
Maldives - they will sink soon so it doesn't matter

lol love the optimism.
The Removal of Microstates: 1/17/2016 20:14:11


Zephyrum 
Level 60
Report
^ Realism*
The Removal of Microstates: 1/17/2016 21:10:21


Empire of Kilos
Level 31
Report
Poor Liechtenstein, so small nobody even noticed it on this thread.
The Removal of Microstates: 1/17/2016 21:50:43


Onoma94
Level 59
Report
Remove Vatican

and Kaliningrad Oblast is POLISH!
The Removal of Microstates: 1/17/2016 21:54:16


OxTheAutist 
Level 58
Report
he didn't mention Vatican because he didn't want Catholics to jump on him xD
The Removal of Microstates: 1/17/2016 22:40:17


[AOE] JaiBharat909
Level 56
Report
I like the Vatican. Its very pretty. They also secretly hide a horde of Western European art and literature and wealth within their coffers. You can't just hand that over to the corrupt Italian government.
The Removal of Microstates: 1/17/2016 23:35:36

An abandoned account
Level 56
Report
The Removal of Microstates: 1/17/2016 23:40:13


Thomas 633
Level 56
Report
I wish to point out the fact that Australia probably sunk enough money and material into East Timor to buy it outright...
The Removal of Microstates: 1/18/2016 19:00:24


♤Prince Riku Lyonheart♤
Level 57
Report
The Vatican cannot be removed or annexed... The Vatican is independant for a reason.... Seperation of Church and State.
The Removal of Microstates: 1/18/2016 20:50:51


Ξ Nanaimo
Level 56
Report
@Belgian
Microstate is different than micronation. He used the correct term. Maybe you need to look in a dictionary for the word microstate
The Removal of Microstates: 1/18/2016 22:00:58


MightySpeck (a Koala) 
Level 57
Report
when something is in it's micro state?
Posts 1 - 18 of 18   

Contact | About WarLight | Play Risk Online | Multiplayer Strategy Game | Challenge Friends, Win Money | Skill Game | Terms of Service